יום ראשון, 4 בפברואר 2018

נוירוגרפיקה. 2. ציור קדמוני וציור ילדי

מה משותף בין ציורים של האדם הקדמון על הסלעים וציורים של ילדים?
ומה קשר ליצירת מציאות על ידי ציור?
***
הציור- זאת שפה הראשונה מבחינה היסטורית.
בשחר ילדותינו, כבני אדם, למדנו להביע את פחדים,
הצרכים שלנו,
את הבקשות, את התפילות, את המסרים לאנשים
ולכוחות הטבע- בציורים.
נתנו למוח יצירתי להוביל...
ואחרי זה ( על בסיס הציורים) יצרנו אותיות ומילים.
ובזה העברנו את " מוקד השליטה" למוח הגיוני.
ילד ( יצור שעדיין מחובר ליקום ולטבע ולא מכיר את המגבלות,
שיותר מאוחר הוא מאמץ אותם ממבוגרים)
תמיד מצייר את עצמו.
גם כש" מתכוון" על ציור של שמש,
פרח, בית...
כי בתת מודע, במצב של חיבור לעצמנו וליקום,
תמיד ידענו שכשאנחנו מציירים - קורה משהו...
משהו משתנה.
משהו משתחרר.
משהו נוצר...
היום אנחנו יכולים להשתמש בכלי זה באופן מכוון.
האם אתם רוצים לדעת איך?
אם זה מעניין אתכם- אשמח לתת לכם כלים...
שלכם באהבה
מרי מאור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה